Fastighetsskötare till Linköping

Dina arbetsuppgifter

Som vår nya fastighetsskötare ingår du i vårt familjära team i Linköping och ansvarar för den dagliga skötseln av våra bostadsfastigheter. Du ser till att våra fastigheter och utemiljöer är välskötta, i rollen ingår både förebyggande underhåll och att åtgärda serviceärenden. Du utför ditt arbete i tätt samarbete med fastighetsförvaltare, uthyrare och andra kollegor.

Att ta emot och planera serviceanmälningar samt följa upp att allt åtgärdas på ett tillfredsställande sätt är en viktig del av ditt arbete. När det krävs behörighet eller kompetens du själv inte har, beställer du arbeten genom entreprenörer och ser till att de genomförs enligt överenskommelse. Du jobbar nära våra hyresgäster för att säkerställa en kundupplevelse som präglas av omtanke och engagemang. Nöjda kunder är helt avgörande för att vi ska fortsätta utvecklas och vara framgångsrika.

En typisk arbetsdag kan börja med en genomgång av inkommande serviceanmälningar. Därefter tar du en runda i våra fastigheter för att säkerställa att allt ser välskött ut och du åtgärdar eventuella problem. Du planerar och genomför även förebyggande underhåll och för at se till så att våra fastigheter fungerar väl för de boende.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

  • Kontakt med hyresgäster och åtgärdande av serviceanmälningar
  • Fastighetsronderingar och förebyggande underhåll
  • Felsökning och enklare reparationer
  • Skötsel av våra utemiljöer för att säkerställa en trivsam boendemiljö
  • Samarbete med entreprenörer och leverantörer för åtgärder som kräver extern kompetens
  • Besiktningar i samband med utflyttningar.

Din profil

Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsskötsel av bostadsfastigheter. Det är också meriterande om du har en utbildning inom fastighetsteknik, men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja och intresse av att lära.

Att du har en god social förmåga och tycker om att hjälpa människor är en förutsättning för att trivas och lyckas i rollen. Vi tror att du beskrivs som en serviceinriktad och positiv person som trivs med att samarbeta och hjälpas åt. Du är ansvarstagande och ordningsam och säkerställer att dina arbetsuppgifter slutförs med gott resultat och i tid. Vidare är du initiativtagande och har en god förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete med den dagliga driften och skötseln av våra fastigheter.

B-körkort, samt goda kunskaper i både svenska och engelska, är krav för tjänsten.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Skill. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag 3/11. Du ansöker hos Skill. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvariga rekryterare Andreas Schmidt på andreas.schmidt@skill.se eller 0738-54 71 35. Varmt välkommen med din ansökan!